העליון קיצר את עונשה של פאינה קירשנבאום ל-7.5 שנות מאסר

ישראל רובין No Comments on העליון קיצר את עונשה של פאינה קירשנבאום ל-7.5 שנות מאסר

השופט יצחק עמית ציין כי נסיבות ביצוע העבירות על ידי קירשנבאום מחייבות ענישה מחמירה ומשמעותית, אך יש להקל במידת מה בעונשה בהתחשב בעקרון אחידות הענישה

אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרשת ישראל ביתנו: בית המשפט העליון קיבל היום את ערעורם של סגנית שר הפנים לשעבר פאינה קירשנבאום ורמי כהן על חומרת גזר דינם והפחית את עונשה של קירשנבאום מעשר שנות מאסר לשבע וחצי ואת עונשו של כהן משלושים חודשי מאסר לשמונה עשר חודשים.

השופט עמית ציין כי לאור מדיניות הענישה הנוהגת, נסיבות ביצוע העבירות על ידי פאינה קירשנבאום מחייבות ענישה מחמירה ומשמעותית. עם זאת, נקבע כי יש להקל במידת מה בעונש שהושת עליה, וזאת בהתחשב בעקרון אחידות הענישה לאור העונשים הקלים בהרבה שהושתו על מעורבים אחרים בפרשיות השונות; וכן בשל העובדה שבתקופה הרלוונטית לא היה קיים מנגנון סדור במפלגת ישראל ביתנו לקביעת אופן חלוקת הכספים הקואליציוניים, כמו גם היעדר נוהל או הנחיות כתובות וברורות בכל הנוגע לאופן הקצאת כספים, אשר תרמו להיווצרות השיטה ולהיקפה של הפרשיה.

השופטת ענת ברון הוסיפה כי ממרום מעמדה כבעלת שררה, החולשת על הקופה הציבורית בדמות הכספים הקואליציוניים של מפלגתה, ניצלה פאינה קירשנבאום לרעה את המנדט שניתן לה, תרמה לתרבות של שחיתות ושוחד שפשתה למרבה הצער במקומותינו ומאיימת לחתור תחת סדרי השלטון במדינה.

אשר לרמי כהן, השופט א' שטיין (שכתב את פסק הדין העיקרי בעניינו ואליו הצטרפו יתר חברי ההרכב) סקר את האישומים שבהם הורשע כהן ועמד על השיקולים לקולא בעניינו, ובכלל זאת שירותו המשמעותי בצה"ל בתפקידים בכירים שונים, גילו ונסיבות אישיות נוספות.



0 תגובות